Harlau Server CS 1.6

Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Harlau Server CS 1.6


3 participanți

    Cum creem un plugin

    FanTa
    FanTa
    Veteran !


    Numarul mesajelor : 651
    Data de inscriere : 05/12/2009
    Varsta : 29
    Localizare : Popesti Cyt

    Cum creem un plugin Empty Cum creem un plugin

    Mesaj Scris de FanTa Sam Ian 09, 2010 4:35 pm

    Inceputul de baza in crearea unui Plugin

    Ok , in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum Zambeste .

    Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) .

    Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad (Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este bine sa invatati asa) .

    Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx :

    #include <amxmodx>

    Lista de include-uri poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre alte include-uri .

    Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :

    public plugin_init(){}

    Intre cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului respectiv . Aceste acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei anumite parti / a intregului public . Mai tarziu vom invata si partea cu mai multe parti ale unui public , dar deocamdata lasam asa . Intre paranteze , adaugam register_plugin("Numele Pluginului","versiunea","autorul") . Register_plugin este o functie a include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea :

    #include <amxmodx>public plugin_init(){ register_plugin("nume", "versiune", "autor")}

    Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) ! Inlocuim nume cu numele Plugin-ului , versiune cu versiunea autor cu autorul Plugin-ului (Numele dvs) . Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam doar cuvintele .
    Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :

    register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj care apare cand dai amx_help")

    La "accesul de admin" , putem pune :

    ADMIN_RESERVATION ADMIN_IMMUNITY ADMIN_KICK ADMIN_BAN ADMIN_SLAY ADMIN_MAP ADMIN_CVAR ADMIN_CFG ADMIN_CHAT ADMIN_VOTE ADMIN_PASSWORD ADMIN_RCON ADMIN_LEVEL_A ADMIN_LEVEL_B ADMIN_LEVEL_C ADMIN_LEVEL_D ADMIN_LEVEL_E ADMIN_LEVEL_F ADMIN_LEVEL_G ADMIN_LEVEL_H

    Deci , adaugam in .sma :

    register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")

    La comanda amx_ss , se va executa public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera "C" in acces .

    Ok , acum sa facem public-ul .
    Adaugam :

    public admin_ss(id){}

    Dupa cum vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care va fi executata comanda .
    Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :

    client_cmd(id, "snapshot")

    Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot reprezinta comanda .
    Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :

    #include <amxmodx>public plugin_init(){ register_plugin("nume", "versiune", "autor") register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a snapshot to the specified Player .")}public admin_ss(id){ client_cmd(id, "snapshot")}

    Salvam fisierul , apoi il compilam AICI , dupa care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss <Player> , i se va face un snapshot Player-ului specificat .
    Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin Zambeste . La mai multe Zambeste .
    sPdd
    sPdd
    Owner
    Owner


    Numarul mesajelor : 2384
    Data de inscriere : 08/11/2009
    Varsta : 31
    Localizare : /top15

    Cum creem un plugin Empty Re: Cum creem un plugin

    Mesaj Scris de sPdd Sam Ian 23, 2010 5:11 am

    ok va fi de ajutor pt unii,
    Mr.Frodo
    Mr.Frodo
    Veteran !


    Numarul mesajelor : 357
    Data de inscriere : 11/05/2010
    Varsta : 30
    Localizare : Hirlau,Iasi

    Cum creem un plugin Empty Re: Cum creem un plugin

    Mesaj Scris de Mr.Frodo Joi Mai 20, 2010 2:52 am

    Configuratia unui fisier .SMA este asemanatoare cu limbajul c++....aceleasi biblioteci etc....destul de complicat pentru incepatori clipeste din ochi

    Continut sponsorizat


    Cum creem un plugin Empty Re: Cum creem un plugin

    Mesaj Scris de Continut sponsorizat


      Data/ora curentă este: Mar Noi 05, 2024 12:34 pm